بامبو, ظروف پذیرایی, وبلاگ

ظروف پذیرایی بامبو

ظروف پذیرایی بامبو

ظروف بامبو

سینی چای بامبو

یکی از جدیدترین محصولات هدایای تبلیغاتی تکسازان ترنج ، ظروف پذیرایی بامبو می باشدکه این ظروف از ساقه و برگ گیاه بامبو تهیه می شوند به همین دلیل با نام ظروف بامبو یا ظروف چوبی بامبو شناخته می شوند. جالب است بدانید گیاه بامبو (Bamboo) یا خیزران قادر است در روز بیشتر از یک متر رشد کند و تا پنج سال عمر داشته باشد. از سوی دیگر به آسانی تجزیه شده و کاملا با محیط زیست سازگار می باشد. تمام این عوامل سبب می شود که از گیاه بامبو به عنوان یکی از پایدارترین منابع جهان یاد شود.

جنبه های مختلفی از ظروف پذیرایی بامبو می توانند نظر شما را جلب نمایند. برخی به خاطر بی خطر بودن این ظروف برای محیط زیست به آن ها روی می آورند. برخی دیگر نیز شیفته ی زیبایی و جلوه ی مدرن این گونه ظروف می شوند. امروزه طیف وسیعی از ظروف بامبو یافت می شود که از میان آن ها می توان به اردوخوری، تی باکس، ظروف پذیرایی سرو، سینی سرو میوه و تنقلات، بشقاب ها، کاسه ها، ماگ ها، سینی ها، قاشق، چنگال، جعبه پذیرایی و سایر ظروف آشپزخانه چوبی بامبو اشاره کرد.

ظرف سرو مزه بامبو

مزایای استفاده از ظروف چوبی بامبو

  • ظروف چوبی بامبو دارای مقاومت بسیار بالا نسبت به سایر ظروف سازگار با محیط زیست می باشند.
  • ظروف بامبو کاملا تجزیه پذیر می باشند.
  • در فرایند تولید ظروف بامبو اصل از مواد شیمیایی خطرناک و رنگ های مصنوعی استفاده نمی شود.
  • ظاهر زیبای ظروف  بامبو برای سرو تمام غذاها مناسب می باشد.
  • ظروف چوبی بامبو ذاتا خاصیت ضد میکروبی دارند.
  • ظروف بامبو اصل از ورن بسیار سبکی برخوردار بوده و ضد لکه می باشند.
  • بهترین ظروف برای کودکان

روش شستشو صحیح ظروف بامبو

از آن جایی که بامبو (bamboo) گیاهی واقعا قوی و مقاوم بوده و از آن به عنوان منبعی طبیعی یاد می شود، شستن ظروف بامبو و مراقبت از از آن ها نیز مشابه ظروف چوبی می باشد. با این وجود نباید آن ها را یکی دانست!

شما می توانید ظروف پذیرایی بامبو خود را همواره تازه و شاداب نگه دارید و این کار تنها با شست و شوی صحیح و ایجاد شرایط مناسب برای آن ها صورت می گیرد.

راهنمای شستن ظروف بامبو

اولین و شاید مهم ترین نکته ای که در شستن ظروف بامبو به آن اشاره می شود، این است که آن ها را داخل ماشین ظرفشویی قرار ندهید. مواد شوینده شیمیایی و گرمای فوق العاده بالای موجود در ماشین ظرفشویی فراتر از سطح مقاومت ظروف پذیرایی بامبو می باشد.

مواد مورد نیاز برای شست و شوی بامبو

• صابون ظرفشویی ملایم با میزان pH مناسب
• پارچه نرم برای خشک کردن
• روغن پالم خوراکی (نباتی) یا روغن بامبو

مرحله یک: با استفاده از صابون ظرفشویی و آب داغ ظروف پذیرایی بامبو را بشویید. برای از بین بردن لکه ها و تکه های غذای چسبیده از یک پارچه یا اسپنج نرم استفاده نمایید.

مرحله دو: ظروف بامبو را آب کشیده و با استفاده از یک تکه پارچه ی نرم و تمیز تا جایی که می توانید آن ها را خشک نمایید. سپس آن را در دستگاه خشک کننده و یا در معرض هوای آزاد قرار دهید تا پروسه ی خشک کردن کامل شود.

مرحله سوم: پس از این که ظروف بامبو کاملا خشک به نظر رسیدند، با استفاده از روغن پالم یا روغن مخصوص بامبو (موجود در اکثر مراکز ظروف آشپزخانه) آن ها را کمی مرطوب نمایید. بهتر است چند قطره روغن را روی تکه ای پارچه نرم ریخته و به وسیله ی آن سرتاسر ظرف را مالش دهید. در صورت نیاز این مرحله را چندین بار تکرار نمایید. بهتر است قبل از استفاده ی مجدد مدتی زمان جهت ریکاوری در اختیار ظروف بامبو قرار دهید.

توصیه های در رابطه با شستن ظروف بامبو

• در صورت امکان بلافاصله پس از استفاده از ظروف پذیرایی بامبو آن ها را شست و شو دهید تا از چسبیدن مواد غذایی به آن جلوگیری به عمل آید.

• برای جداسازی تکه های چسبیده غذا از ناخن یا سمت غیر تیز چاقو استفاده نمایید.

• از قرار دادن طولانی مدت ظروف بامبو در آب (به عنوان مثال در یک سینک پر از آب) خودداری نمایید. در غیر این صورت این کار باعث کاهش عمر ظروف بامبو شما خواهد شد.

• مکانی را به نگه داری و انبار کردن ظروف بامبوی کثیف اختصاص دهید.

• برای پخت تخم مرغ و گوشت خام از ظروف بامبو استفاده نکنید. اما در صورتی که انتخاب دیگری وجود نداشت از روش شست و شو با سفید کننده استفاده نمایید. در این روش به ازای هر لیتر آب یک قاشق چای خوری سفید کننده اضافه کنید و ظرف بامبو را کاملا شسته و آب بکشید.

سخن آخر ترنج گیفت

در هنگام خرید ظروف چوبی حتما روش های مناسب برای شستن این گونه محصولات را از فروشنده جویا شوید.

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *