بامبو, ظروف پذیرایی

خواص چوب بامبو در فنگ شویی

چوب بامبو

چوب بامبو چیست؟

بامبو، یک چوب پایدار و منبع تجدیدپذیر، به طور روزافزونی در مبلمان به عنوان جایگزینی برای چوب سدر، ماهون و سایر الوارهای محبوب چوب سخت استفاده می شود. این گیاه چند وجهی نه تنها برای مبلمان استفاده می شود، بلکه از نظر ساختاری برای ساختمان ها، منسوجات و به عنوان منبع غذایی نیز استفاده می شود. بامبو برای مدت طولانی به عنوان مصالح ساختمانی در شرق مورد استفاده قرار گرفته است، استحکام و دوام آن در اولین پل های معلق و معماری های مختلف در چین به خوبی مورد استفاده قرار گرفته است. بخش‌های مختلف جهان که ذاتاً قوی و از نظر زیبایی‌شناختی دلپذیر هستند، بامبو را به عنوان یک منبع پایدار جذب می‌کنند. گیاه شناسان گونه ها را بر اساس ترتیب رشد عمومی طبقه بندی می کنند. برخی از انواع آنها به صورت توده ای هستند، به این معنی که بخش های محکمی از ساقه های متعدد تشکیل می دهند که به سختی می توان از آنها عبور کرد. برخی دیگر در حال گسترش یا باز هستند، به این معنی که به اندازه کافی از هم فاصله می گیرند تا امکان حرکت را فراهم کنند. اینها به عنوان دونده نیز شناخته می شوند، زیرا ریزوم هایی را به زیر زمین می فرستند و گیاهان جدیدی را تولید می کنند.در این مقاله از هدایای تبلیغاتی تکسازان ترنج به بررسی این مسئله که چوب بامبو چیست؟ خواهیم پرداخت.

چوب بامبو

چوب بامبو

خواص چوب بامبو در خانه

بامبو در مقایسه با فولاد از استحکام کششی بالایی برخوردار است زیرا الیاف آن به صورت محوری کار می کنند. همچنین خاصیت ارتجاعی خوبی دارد به طوری که در مناطق زلزله خیز کاربرد زیادی دارد. بامبو مقاومت بالایی در برابر آتش دارد و می تواند تا 4000 درجه سانتیگراد را تحمل کند. همچنین مقرون به صرفه و آسان برای استفاده در مقایسه با نوع دیگری از مصالح ساختمانی است. بامبو برای حمل و نقل و ساخت و ساز آسان تر است و در مقایسه با سایر مصالح ساختمانی، مواد سبک وزنی است.یکی دیگر از جنبه های مهم به نفع بامبو پایداری آن است. به دلیل رشد سریع، این ماده می تواند ظرف پنج تا هفت سال آماده ساخت شود در مقابل، چوب های سخت حداقل به 35 سال نیاز دارند.

جهت سفارش ظروف پذیرایی چوبی

چوب بامبو

چوب بامبو

چوب بامبو در فنگ شویی

بامبو لاکی به دلیل ارتباط با آسیا و همچنین زیبایی، سادگی و نماد شناسی، گیاهی محبوب برای استفاده در فنگ شویی است. از آنجا که بامبو لاکی بسیار شبیه بامبو واقعی است، می‌توان آن را به جای هم استفاده کرد و معانی و نمادهای مشابهی در فنگ شویی دارد. این گیاه بومی آفریقا است، در آسیا به وفور رشد می کند و یک گیاه آپارتمانی محبوب است. این یک افزودنی واقعا دوست‌داشتنی برای اکثر خانه‌ها است، به خصوص اگر ظاهر بامبو را دوست دارید، و معمولاً پیدا کردن آن بسیار آسان است. معانی مختلفی در ارتباط با چیدمان های مختلف بامبو مخصوص فنگ شویی وجود دارد. مثلا:

  • دو ساقه نشان دهنده عشق است.
  • سه ساقه نشانگر فو (شادی)، لو (ثروت) و سو (عمر طولانی) هستند.
  • پنج ساقه نشان دهنده حوزه هایی از زندگی است که بر ثروت تأثیر می گذارد.
  • شش ساقه نشان دهنده خوش شانسی و ثروت است.
  • هفت ساقه نشان دهنده سلامتی است.
  • هشت ساقه نشان دهنده رشد است.نه ساقه نشان دهنده شانس بزرگ است.
  • ده ساقه نشان دهنده کمال است.
  • بیست و یک ساقه نشان دهنده یک نعمت قدرتمند است.

جهت سفارش ظروف پذیرایی بامبو 

چوب بامبو

چوب بامبو

چوب بامبو در گلدان

مانند بیشتر گیاهان و به ویژه علف‌ها، بامبو واقعاً ترجیح می‌دهد در زمین باشد، جایی که ریشه‌ها فضایی برای کشش دارند و مستقیماً به نعمت‌های زمین دسترسی دارند. بامبوی گلدانی می‌تواند تمایل به بسته شدن ریشه داشته باشد، خیلی سریع خشک شود و از کمبود مواد مغذی رنج ببرد. بنابراین مهم است که هر سال یا بیشتر بامبو خود را مجدداً جابجا کنید و مطمئن شوید که ریشه ها خیلی شلوغ نمی شوند. هنگام انجام این کار، می توانید ریشه را برای تکثیر گیاهان جدید و پر کردن گلدان های بیشتری نیز تقسیم کنید.اما بامبوی گلدانی در آبیاری و تغذیه نیز به کمی مراقبت و توجه بیشتری نیاز دارد. زمین باز می تواند بخشنده تر باشد، اما زمانی که گلدان خشک شود، جایی برای آب گرفتن ریشه ها وجود ندارد. بنابراین باید مراقب سطح رطوبت باشید. بامبو دوست دارد مرطوب بماند، اما خیس نباشد. بنابراین گلدان ها معمولاً حداقل دو بار در هفته نیاز به آبیاری دارند. اما اگر مانند بامبوهای گلدانی، ریشه‌ها را ببندند، آب ممکن است از بالای خاک بیرون بیاید و نتواند به خاک فشرده نفوذ کند. پس مراقب آن باشید.هنگامی که بامبو در گلدان است، مواد مغذی می توانند به سرعت تمام شوند. و بامبو خاک بسیار غنی و سرشار از نیتروژن را دوست دارد. شما می خواهید چند بار در سال مقداری کمپوست ارگانیک یا کود اسب اضافه کنید. بهتر است این کار را در اوایل بهار، درست قبل از فصل رشد انجام دهید. بسته به آب و هوای شما، این کار را در اواسط یا اواخر تابستان، اواخر فصل یا قبل از فصل رشد دوم تکرار کنید.

جهت سفارش ظروف پذیرایی چوب بامبو 

مزایای ظروف چوبی بامبو

استفاده از ظروف بامبو مزایای متعددی دارد، به همین دلیل است که بسیاری از صاحبان رستوران ها، غذاخوری ها و آشپزهای خانه استفاده از آن را انتخاب می کنند. مطمئناً از استفاده از قاشق‌ها، چنگال‌ها و چاقوهای بامبو پاداش‌های زیادی خواهید گرفت، پس چرا امروز از رستوران‌ها نخرید. مزایای بامبو شامل موارد زیر است:

  • بامبو برای محیط زیست مفید است. پس از برداشت بامبو به سرعت دوباره رشد می کند، بنابراین این ماده به یکی از بهترین مواد تخت روی زمین تبدیل می شود. شما با استفاده از ظروف بامبو به محیط زیست کمک خواهید کرد، که احتمالاً دلیل عالی برای استفاده از این نوع ظروف تخت است.
  • بامبو قوی، بادوام و سخت است. ممکن است تعجب کنید که چگونه می تواند چنین باشد زیرا بامبو یک علف است، اما واقعاً درست است. بافت ظروف بامبو مستحکم، بادوام است و در هر نوع محیط غذایی عالی است.
  • بامبو بی خطر است. هیچ ماده شیمیایی مضری برای ساخت ظروف بامبو استفاده نمی شود، بنابراین می توانید مطمئن باشید که از محصولات ایمن در غذاخوری ها و خانه های خود استفاده می کنید.
  • ظروف بامبو یکبار مصرف هستند، اما به یاد داشته باشید که 100٪ تجزیه پذیر هستند بنابراین برای محیط زیست مفید هستند. برخی از افراد قبل از دور انداختن بامبو از قاشق، چنگال و چاقو چند بار استفاده می‌کنند، که ممکن است بخواهید امتحان کنید.
  • ظروف بامبو به تنظیمات رستوران، پذیرایی و غذای خانگی رنگ و بویی باکلاس می بخشد، همچنین متوجه خواهید شد که محصولات بامبو زیبایی خاصی ارائه می دهند، بنابراین می توانید از آنها در محیط های غذایی مجلل و معمولی استفاده کنید.

تفاوت چوب و بامبو چیست؟

بامبو بسیار شبیه چوب است، اما چوب نیست. از نظر فنی، این یک علف درخت مانند است که بسیار سریع رشد می کند و آن را در میان سریع ترین گیاهان در جهان قرار می دهد. در مقایسه با چوب، الیاف بامبو 2 تا 3 برابر قوی تر از چوب است. چوب افرا یکی از متراکم ترین و قوی ترین چوب های سخت است، با این حال بامبو قوی تر است در حالی که هنوز هم کمی سبک تر است.بامبو به قدری سریع رشد می کند که می تواند 20 برابر بیشتر از درختان در همان منطقه چوب تولید کند.

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *