وبلاگ

اهمیت هدایای تبلیغاتی برای تجارت شما

هدایای تبلیغاتی

با استفاده از هدایای تبلیغاتی کسب و کار خود را تبدیل به برند نمایید

هدایای تبلیغاتی به‌طور باورنکردنی‌ پر اهمیت و سودمند هستند. تحقیقات نشان می‌دهد که ۸۵ درصد افرادی که هدایا تبلیغاتی خاص دریافت می‌کنند، در یک مقطع، باعث تبلیغ مجدد محصولات شما می‌شوند. این به این معنی است که هدایای تبلیغاتی باصرفه یک استراتژی بسیار موثر برای رسیدن به مشتریان بالقوه، صرف‌نظر از اندازه یا مرحله کسب‌وکار شما، فراهم می‌کنند.

در حال‌حاضر، هشت نفر از ده آمریکایی تا ده مورد تبلیغی در خانه خود دارند و ۸۹ درصد از آن‌ها پس از دریافت اولین مورد، نام تبلیغ کننده را به مدت تقریبا دو سال به یاد می آورند. اگر مصرف‌کنندگان از محصولات تبلیغاتی خود راضی باشند، مشاغل می‌توانند شاهد افزایش ۵۰۰ درصدی مراجعات باشند.

برای شما، تحویل هدایای تبلیغاتی چوبی می‌تواند کاتالیزوری باشد که مشتریان را به‌سمت تجارت شما سوق می‌دهد. کالای تبلیغاتی را انتخاب کنید که برای مشتریان بالقوه شما مفید باشد؛ مانند : ساعت تبلیغاتی، تابلو های چوبی، جعبه های چوبی، ظروف تبلیغاتی، ست های اداری و … این‌ هدایای تبلیغاتی، ماهها مشتری را درگیر را تشویق می‌کند.

هدایای تبلیغاتی چوبی به ایجاد برند شما در زندگی مشتریان بالقوه کمک می‌کنند. هروقت شخصی از محصولات تبلیغاتی شما استفاده می‌کند، با برند شما درگیر می‌شود و شروع به تقویت رابطه می‌کند. مطالعات نشان می‌دهد که وفاداری مشتری و حتی بهبود روابط مشتری می‌تواند ناشی از افزایش کالای تبلیغاتی باشد. دلیل این امر آن است که قدردانی، ارتباط مثبتی با برند شما برقرار می‌کند و جلوه‌ای ماندگار ایجاد می‌کند.

هنگامی که هدیه گیرندگان، هدایای تبلیغاتی خاص شما را استفاده می‌کنند یا به نمایش می‌گذارند، آن‌ها نقش تأثیرگذاری در بازاریابی شما دارند. درواقع، آن فرد یک سفیر برای نام تجاری شما می‌شود و به شما امکان می‌دهد تا در نزد مشتری‌های بالقوه‌، اعتباری ایجاد کنید که ممکن است برخی از آن‌ها قبلاً هرگز درباره شما نشنیده باشند.

انتخاب هدیه تبلیغاتی مناسب و خاص

اکثر کسب و کارها این اشتباه را می‌کنند که هدیه تبلیغاتی ارزان را برای هدایای تبلیغاتی شرکتی انتخاب می‌کنند. در برخی موارد، منطقی است که یک چیز ارزان و با صرفه بخرید؛ اما در اغلب موارد، این هدایای ارزان مستقیما ً به زباله‌دان انداخته می‌شوند. برای مثال، من از یک خودکار بی‌کیفیت ، یک یا دو بار استفاده می‌کنم؛ اما اگر یک خودکار با کیفیت بالاتر داشته باشم، ممکن است ۶ ماه تا یک سال از آن استفاده کنم .

یک هدیه تبلیغاتی خاص باید نماینده برند و فرهنگ شرکت شما باشد، باید ارزش و احساسات ایجاد کند. از طرفی، هدیه تبلیغاتی باید متناسب با خواسته‌ها، نیازها و جایگاه مشتریان شما باشد؛ پس، ابتدا فکر کنید خواسته‌ها، نیازها و آرزوهای مشتری ایده‌آل شما چیست. این به شما این بینش را می‌دهد که محصولات تبلیغاتی خاص شما درواقع چه سودمندی‌ای برای مشتریان خواهد داشت یا آیا آن‌ها از آن لذت می‌برند. بنابراین، احتمالاً کمتر هدایای تبلیغاتی شما را نادیده بگیرند یا دور بیندازند. همچنین، این موارد تبلیغاتی به‌یادماندنی‌تر می‌شوند و احتمالاً اثری ماندگار از برند را در خود جای می‌دهند.

افراد شاغل معمولا روزانه هشت ساعت کنار یک میز کار در یک دفتر یا شرکت کار می‌کنند. با ارائه کالای تبلیغاتی‌ ماندگار که بتواند بهره وری‌ را افزایش دهد و در میز کار خود با آن زندگی کنند، باعث ماندگاری و اثرگذاری بیشتر تجارت خود خواهید شد. محصولات هدایای تبلیغاتی مانند جعبه پذیرایی، ساعت دیواری و تابلوهای معرق با مضامین آیات قرانی و شعر‌ برای این دسته از افراد بسیار مؤثر هستند.

۷ نکته اساسی جهت انتخاب مناسب‌ترین هدیه تبلیغاتی

هدیه تبلیغاتی چوبی چیزی فراتر از قرار دادن نام تجارت شما بر روی آن است. درواقع، این محصولات برای تقویت روابط واقعی با مشتریان بالقوه شما هستند. در اینجا، هفت روش برتر برای کمک به شما در انجام این کار صحیح آورده شده است:

هدایای تبلیغاتی‌ را انتخاب کنید که مشتریان شما واقعاً از آن‌ها استفاده خواهند کرد. به عبارت ساده‌تر، اگر مشتریان شما هرگز از کالای تبلیغاتی استفاده نمی‌کنند، شما در حال ایجاد آگاهی از برند یا ارتباط با مشتریان نیستید. درعوض، شما صرفا در حال ایجاد شی هستید.

از خریدن کالای تبلیغاتی ارزان  با عمر کوتاه خودداری کنید. این محصولات شامل هدایای تبلیغاتی ارزان مانند دفترچه یادداشت‌ها هستند که به‌سرعت مورد استفاده قرار می‌گیرند یا اصلاً مورد استفاده قرار نمی‌گیرند. هرچه عمر محصولات تبلیغاتی شما طولانی‌تر باشد، در ایجاد آگاهی از برند شما کمک می‌کند.

آرم خود را روی همه‌چیز نگذارید. هیچ‌کس نمی خواهد بیلبورد شما باشد؛ بنابراین، سعی کنید از قرار دادن شرکت خود در مرکز توجه خودداری کنید؛ مگر اینکه یک مسیر بزرگ برای ادامه کار داشته باشید. اگر گیرندگان شما از محصولات تبلیغاتی شما قدردانی کنند، خودشان به دیگران می‌گویند که این محصول را چگونه به دست آورده‌اند.

لوگو و رنگ‌های برند خود را به‌هم وصل کنید. اگرچه شما نام خود را بر روی همه‌چیز نمی‌خواهید؛ اما اتصال مارک شما به محصولات تبلیغاتی همیشه ایده خوبی است. استفاده از یک تمبر کوچک از آرم خود در گوشه‌ای از هدیه، بسیار موثر و اعمال رنگ‌های برند خود، پیام بازاریابی شما را بسیار تقویت می‌کند.

موارد تبلیغاتی‌ای را انتخاب کنید که به طور طبیعی به آنچه انجام می‌دهید، مربوط باشد. تصور کنید که یک شرکت ساختمانی، اسباب‌بازی‌های کودک را به‌عنوان کالای تبلیغاتی در اختیار شما قرار می‌دهد. برای بسیاری از مشتریان این مسئله گیج‌کننده است. ارائه کالای تبلیغاتی‌ای که مربوط به محصول یا خدمات شما هستند، باعث می‌شود تا ضمن قرار‌دادن مشاغل خود به‌عنوان یک متخصص در صنعت خود، آگاهی عمیق‌تری از برند برقرار کنید.

توجه کنید که در کجا تبلیغ خود را انجام می‌دهید. زمانی که محیط را در نظر می‌گیرید، می‌توانید مخاطبان ایده‌آل خود و نیز ایجاد ارتباط با جایی که محصول یا سرویس شما استفاده خواهد کرد را هدف قرار دهید.

هدایای تبلیغاتی

چگونگی استراتژی بازاریابی با استفاده از هدایای تبلیغاتی

راه‌های مختلفی برای اجرای هدایای تبلیغاتی وجود دارد. در زیر، چند ایده متفاوت وجود دارد که ممکن است در سطح محلی از آن استفاده کنید:

  1. ابتدا مشتری یا مشتریان خود را پیدا کنید. سپس، در رویدادهای محلی خود که مربوط به نمایشگاه مرتبط با تجارت شماست؛ نظیر نمایشگاه بهداشت، نمایشگاه مواد غذایی، کنفرانس تجاری و غیره، شرکت کنید.
  2. هنگام مراجعه مشتریان بالقوه، با یک محصول تبلیغاتی آن‌ها را بدرقه کنید. این یک حرکت ساده است؛ اما مشتری از شما به‌خاطر تلاش اضافی قدردانی می‌کند
  3. به اتاق بازرگانی محلی ملحق شوید و به‌عنوان سفیر محصول خود در آن شرکت کنید. بیشتر اتاق‌های بازرگانی به سفرا اجازه می‌دهند که هر ماه با اعضای جدید صحبت کنند. محصولات تبلیغاتی خود را بین اعضای جدید پخش کنید.
  4. بعد از جلسه یا مشاوره، از محصول تبلیغاتی به عنوان هدیه تشکر استفاده کنید. کلیه مشتریان، قدیمی و جدید، از محصول تبلیغاتی رایگان استقبال می‌کنند.
  5. هدایای تولد یا هدایای خاص مختص مناسبت‌های مختلف را برای کلیه مشتریان VIP خود ارسال کنید.

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *